21
Dec
11

Vi har alla en lust

”Att ha lust att skriva är som att ha lust att älska. Precis som att den första smekningen kan leda till en förändring i hjärtat, kan den första meningen, hur stapplande den än är, leda till en lust att gå vidare. Vi har alla en sexlust. Vi har alla en skrivlust”

Julia Cameron / ”Lusten att skriva”

3 Responses to “Vi har alla en lust”


  1. 23 december, 2011 kl. 17:23

    håller verkligen med, jag kunde inte väl sluta när jag började skriva min c-uppsats som jag sedan tryckte upp som bok hos http://www.solentro.se

    god jul och tack för citatet…

  2. 26 december, 2011 kl. 23:02

    Kul ”hampusbok”!
    Berätta gärna mer om din bok.
    Jag har sett Solentro förut, blir det itne lite dyrt att göra böcker där?

  3. 15 januari, 2012 kl. 19:16

    Jag tror definitivt det finns människor utan skrivlust, jag känner flera stycken bara i min närmaste krets.


Kommentera

